ایزو

ایزو چیست ؟

کلمه ی اختصاری ایزو (ISO) به معنی سازمان استاندارد سازی بین المللی است. ایزو یک سری استاندارد های بین المللی است که در سال 1987 معرفی شده اند که سیستم های مدیریت یک شرکت را تشریح و ساختار بندی میکند. این استانداردها بطور مساوی برای تمام صنایع استفاده می شود و شرکت های خواهان گواهینامه را مجاب می کند تا نحوه ی تطابق سیستم هایشان با الزامات سختگیرانه ی استاندارد ها توضیح دهند. رسیدن به استاندارد ها مشتریان را مطمئن می کند که تمام فعالیت های شرکت فروشنده – طراحی، ساخت، تولید، خرید، کنترل کیفی، بسته بندی، جابجایی، ذخیره سازی، ارسال و خدمات مشتری – به طور مناسبی مدیریت و کنترل می گردد.

چه تفاوتی میان ایزو 9001 و ایزو 14000 وجود دارد؟

ایزو 9001 مربوط به "کنترل کیفی" است. یعنی کاری که سازمان انجام می دهد تا رضایت مشتری و الزامات تنظیمی قابل اجرا تحقق یابد و در عملکرد خود پیشرفت مستمر داشته باشد.

ایزو 14001 در اصل مرتبط است با "مدیریت محیط زیست". این یعنی کارهایی که سازمان برای به حداقل رساندن اثرات زیان بار به محیط زیست (که بخاطر فعالیهایش به وجود می اید) انجام می دهد و به طور مستمر عملکرد زیست محیطی خود را پیشرفت دهد.

آیا هیچ فروشنده ای می تواند گواهینامه ی ایزو دریافت کند؟

بله. تقریبا 250 هزار شرکت در جهان هستند که در استانداردهای ایزو ثبت شده اند. هر شرکتی که خواهان انجام این کار باشد می تواند گواهینامه را کسب کند.

چرا باید از فروشندگان بخواهم که گواهینامه ی ایزو داشته باشند؟

  • ایزو مدرکی مستقیم از تعهد مالی و اخلاقی یک شرکت است برای رائه ی محصولات ایمن و با کیفیت.
  • شرکت های دارای گواهی ایزو  برنامه های ممیزی داخلی  با معنایی دارند که به مشتری ها موثر بودن تلاش های زیست محیطی و کیفیتی شرکت را نشان می دهد.
  • شرکتهای دارای گواهی ایزو از سیستم هایی استفاده می کنند که برای استفاده ی بیش از 80 کشور پذیرفته شده است و به عنوان ابزاری موثر برای رسیدن به استاندارد زیست محیطی و کیفیتی محصول است.
  • شرکت های دارای گواهی ایزو طراحی محصول را مستند سازی، بررسی و تائید می کنند تا با ایمنی اجرایی و نیاز های مشتری همخوان باشد.
  • شرکت های دارای گواهی ایزو سیستم های خود را از طریق ممیزی انجام شده توسط ثبت کنندگان مستقل به اثبات می رسانند. ثبت کنندگان توسط دستورات سختگیرانه ی بین المللی اداره می شوند که فعالیتهای اجرایی، روش های ممیزی و شایستگی کارمندان را به آنها دیکته می کند. نقص در نگهداری الزامات برنامه ی کیفیتی باعث صلب اعتبار [گواهینامه] توسط ثبت کننده می گردد.
  • محصولات شرکت های دارای گواهی ایزو نیاز به اجرای ممیزی و بررسی توسط خریدار را برای تشخیص اینکه آیا سیستم های کیفیتی درجای خود هستند و نگهداری می شوند کم می کند.
  • یک ارزیابی از گواهی نامه توسط شرکتی که دارای گواهی ایزو است توسط راهکارها و مدارک  مستند شده پشتیبانی می شود که نشاندهنده ی اعتبار آن است. این موضوع به طور خاصی دارای اهمیت است که یک مشتری باید دلیلی داشته باشد تا کیفیت محصول را زیر سوال ببرد.
  • ISO
    ایزو چیست ؟,مزایای اخذ ایزو,ایزو 9001,ایزو 14001,گواهینامه ایزو,
  • مشاوره ISO
    مشاوره iso,مشاوره ISO 9001,مشاوره ISO 18001,مشاوره ISO 14001,مشاوره ISO 22000,

پرداخت آنلاین توسط کلیه کارت های عضو شبکه شتاب بانکی
تمامی خدمات این فروشگاه ، حسب مورد ، دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و فعالیت این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .

بالا