رویه ممیزی داخلی ایزو


1- هدف :هدف از تدوين اين رويه ،هماهنگي فعاليتهاي مربوط به مميزي داخلي سيستم شركت به منظور اطمينان از اجراي صحيح و كامل الزامات سيستم مديريت يکپارچه و كشف نقاط ضعف ورفع معايب موجود مي باشد ایزو
2- دامنه كاربرد :كليه فعاليتهاي شرکت را شامل مي شود ایزو
3- مسئوليت : مسئوليت اصلي اجراي اين رويه برعهده نماينده مديريت کيفيت و نماينده مديريت ايمني بهداشت و محيط زيست مي باشد و بقيه مسووليتها در رويه توضيح داده شده است ایزو
4- تعاريف : كاربرد ندارد ایزو
5 - روش اجرا :
برنامه مميزي : در ابتداي هر سال ( معمولا تا آخر ارديبهشت ماه) برنامه سالانه مميزي داخلي سيستم مديريت يکپارچه توسط نماينده هاي مربوطه تهيه مي شود و در تهيه اين برنامه مي بايست كليه فرآيندها ، فعاليتها ، شيفت ها ، مرتبط با مديريت يکپارچه در نظر گرفته شود وتواتر اين مميزيها مي بايست متناسب با موارد ذيل افزايش يابد ایزو

- وضعيت واهميت فرآيندها
- حوزه هاي مورد مميزي
- نتايج مميزي هاي قبل
- شكايات مشتري

اخذ تاييديه از مديريت عامل سازمان

يادآوري : بسته به نتايج مميزي هاي انجام شده براساس برنامه مميزي ساليانه مي توان مميزي هاي اضطراري براي فرآيندهاي سيستم مديريت يکپارچه در نظر گرفت ایزو

اعلام برنامه مميزي به مسوولين فرآيندها و واحدها

يادآوري : در صورتي كه مسوولين فرآيندها و واحدها با برنامه ابلاغي موافق نباشند مي بايست مراتب را بصورت كتبي (علت موافق نبودن ) به نماينده ي مديريت اعلام نمايند تا در صورت امكان برنامه مميزي اصلاح گردد ایزو
نحوه ي انجام مميزي ها:
تهيه چك ليست مميزي داخلي
مميزين داخلي هر فرآيند يا واحد مي بايست براساس موارد ذكر شده در برنامه مميزي داخلي با همكاري نماينده هاي مربوطه چك ليست مميزي را قبل از انجام مميزي تهيه نمايند ایزو
انجام مميزي
مميزين هر فرآيند در زمان مقرر در برنامه مميزي ، در محل مميزي حضور يافته و مطابق چك ليست مميزي ، فرايند يا واحد مورد نظر را ارزيابي مي نمايند و شواهد مميزي راكه شامل شواهد عدم انطباق يا انطباق مي باشد را در چك ليست مميزي ثبت مي نمايند ایزو
گزارش عدم انطباق هاي مميزي
پس از مميزي كليه عدم انطباقها و يافته هاي مميزي كه در چك ليست مميزي ثبت شده اند به اطلاع مسوول فرآيند يا واحد مميزي شده رسانده مي شود ایزو
تعيين اقدامات مقتضي جهت برطرف نمودن عدم انطباق هاي مميزي
پس از انجام مميزي، در جلسه اي با حضور نماينده ي مديريت و مسوول فرآيند و مميزين داخلي ، عدم انطباق هاي مميزي مورد بررسي قرار گرفته و اقدامات مقتضي در جهت برطرف نمودن عدم انطباق هاي مميزي تعيين مي گردند و موارد آن بصورت اولويت بندي شده در فرم درخواست اقدام اصلاحي/پيشگيرانه ثبت مي گردند و بر مبناي رويه اقدام اصلاحي / پيشگيرانه جهت انجام و اثر بخش بودن اقدامات اتخاذ شده پيگيري مي گردند ایزو

تعيين مميزي اضطراري براي فرآيند ها:
پس از انجام مميزي هر فرآيند نماينده ي مديريت مي بايست نسبت ذيل را محاسبه نمايد و در صورتيكه مقدار بدست آمده كمتر از 75 شد اقدام به برنامه ريزي براي انجام يك مميزي اضطراري در آن فرآيند پس از گذشت دو ماه از زمان مميزي انجام شده نمايد ایزو



ثبت نظر شما

نام :

ایمیل :

نظر :



  • ISO
    ایزو چیست ؟,مزایای اخذ ایزو,ایزو 9001,ایزو 14001,گواهینامه ایزو,
  • مشاوره ISO
    مشاوره iso,مشاوره ISO 9001,مشاوره ISO 18001,مشاوره ISO 14001,مشاوره ISO 22000,

آخرین مقالات


پرداخت آنلاین توسط کلیه کارت های عضو شبکه شتاب بانکی
تمامی خدمات این فروشگاه ، حسب مورد ، دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و فعالیت این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .

بالا