مزایای اخذ ایزو 9001


مزایای ایزو 9001 چیست؟

یک سیستم مدیریت کیفیت دارای گواهینامه ایزو 9001 مزایای بی شماری به همراه دارد:

  • شما با این ایزو یک سیستم با ثبات، دارای فرآیند های قابل تکرار و آشنا برای عموم در اختیار دارید. این یعنی افرادتان کاملا می دانند چه کار کنند، و چطور آن را انجام دهند. آن وقت خود را برای درک امور، شروع مجدد کارها، دوباره کاری و به قول معروف اختراع دوباره چرخ تلف نمی کنند.
  • گزارشات و کنترل مدیریت بهتر (اینگونه میدانید تجارت شما چطور عمل می کند)
  • عملکرد منظم تر تجارت شما؛ بدون توجه به حوادث محتمل، شما روشی سیستماتیک برای مقابله با آنها دارید
  • همچان که در روند مدیریت کیفیت بهتر می شوید معایب در کیفیت خدمات و محصولات شما کمتر می شود، بجای انجام تعمییرات و رفع عیوب شما وقت بیشتری را صرف ارتقا و بهبود خواهید کرد
  • تجارتی بهتر یا گسترده تر خواهید داشت، چون به بازارهای جدید دست می یابید و می توانید نظر بازار را نسبت به اعتبار خود جلب کنید
  • اگر موضوعی مشکوک باشد یا اشکالی در کار باشد سریع تر متوجه آن می شوید، و می فهمید این اتفاق از کجا منشع گرفته
  • دیگر برای مشکلات قدیمی و مشابه هزینه مالی نمی کنید و اتلاف وقت ندارید (بسیاری از مشکلات برای همیشه از بین رفته اند). اگر مسئله تازه ای پدید آید، مهارت و روشهای کافی برای شناسایی و رفع سریع تر آن در اختیار دارید.
  • دیگر در پاسخ به سوالات و چالش های پیش روی سیستم کیفیتی خود درمانده نیستید. برای اینکه اکنون اطلاع کامل دارید. و اینکه وجود عبارت «ایزو 9001» معجزه می کند، آنها که گواهینامه آن را دارند می دانند.

اکثر مزایایی که مشتریان از دریافت گواهینامه ایزو 9001 بیان می کنند این است که روند تجارت شان بهتر شده، همه افراد درک واضحی از فعالیت های خود دارند، فرآیندها ارتقا یافته، حس می کنند که امور را موثر تر مدیریت می کنند، بسیار بیشتر کنترل را در دست دارند، متوجه افزایش میزان بازخورد مشتری، رضایت کارمندان و بازخوردهای مثبت، و کاهش قابل توجه در میزان دوباره کاری، اشتباهات، و سایر موارد طاقت فرسا یا اتلاف وقت شده اند.

طبق تحقیق انجام شده در منطقه آسیا نتایج مثبت زیر به اثبات رسیده:

  • مزایای عملی اقتصادی به مدد پیاده سازی سیستم های مدیریت کیفیت معتبر و دارای گواهینامه
  • اعتبار – برداشت عموم از گواهینامه ایزو 9001 در منطقه مثبت بوده
  • خریداران از عملکرد تامین کنندگان دارای گواهینامه ایزو رضایت دارند، و در کل عملکرد خود را نسبت به تامین کنندگان بدون گواهینامه بهتر یا بسیار بهتر می دانند

در تحقیق دیگری که در استرالیا صورت گرفت سه دلیل خارجی اصلی برای اخذ گواهینامه این موارد بودند: ارتقای وجهه شرکت، پاسخگوئی به تقاضای مشتری، و برقراری ارتباط با «تامین کننده مطلوب».

دلایل اصلی داخلی، برقراری کنترل بهتر بر عملیات تجاری، و ایجاد بستری برای پیشرفت مداوم عنوان شد.

مزایای اصلی گزارش شده این ها بودند: ارتباط با مشتریان، مدیریت پروسه های تجاری، مدیریت دانش و اطلاعات تجاری، و بهبود سیاست ها و راهکرهای مدیریتی.



ثبت نظر شما

نام :

ایمیل :

نظر :



  • ISO
    ایزو چیست ؟,مزایای اخذ ایزو,ایزو 9001,ایزو 14001,گواهینامه ایزو,
  • مشاوره ISO
    مشاوره iso,مشاوره ISO 9001,مشاوره ISO 18001,مشاوره ISO 14001,مشاوره ISO 22000,

آخرین مقالات


پرداخت آنلاین توسط کلیه کارت های عضو شبکه شتاب بانکی
تمامی خدمات این فروشگاه ، حسب مورد ، دارای مجوز های لازم از مراجع مربوطه می باشد و فعالیت این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران می باشد .

بالا